Thank you view this blog!

Islam Change The World..Islam Make Our Life More Usefull..Islam Is The One That Will Conqure The World..

Follow Blog Ini Ya

Islam Change The World..Islam Make Our Life More Usefull..Islam Is The One That Will Conqure The World..

Selalu Lawat Sini..Banyak Info Yang Akan Anda Dapat

Islam Change The World..Islam Make Our Life More Usefull..Islam Is The One That Will Conqure The World..

Mahukan Pelbagai Info? Lawatlah Blog Ana

Islam Change The World..Islam Make Our Life More Usefull..Islam Is The One That Will Conqure The World..

Followers

Archive for August 2010

Jangan....



Jangan Tinggalkan Orang Yang Kita Sayang Untuk Orang Yang Kita Suka Kerana Orang Yang Kita Suka Akan Tnggalkan Kita Untuk Orang Yang Dia Sayang.....

Cinta Sejati

Cinta saja sudah begitu mahal takrifnya bg yg benar2 ikhlas dlm menzahirkannya..
Apatah lagi cinta sejati, cinta yang lahir dgn hati yg penuh keikhlasan..
Cinta sejati itu, jelas..matlamatnya hanya perkahwinan..bukan spt cinta yg sekadar omongan kosong atau cinta yg hanya utk keseronokan..
Cinta itu suatu yang suci. Sucinya cinta bukan bermakna ia tidak mengharap balasan.
Cinta mengharap balasan cinta. Sucinya cinta bermakna ia tidak bernoda dan tidak pula berdosa.
Itulah sifat asal cinta,ia suci bagaikan anak yang baru lahir. Mereka yang kenal erti cinta akan cuba mengekalkan cinta itu sesuci mungkin.
Mengekalkan cinta suci bermakna menjauhkan ia dari godaan nafsu yang tidak ada batasan.Kerana nafsulah cinta suci jadi bernoda dan berdosa..
Cinta sejati tidak memusnahkan atau merosakkan diri kekasih yang dicintai.
Malah ia menjaga agar kekasih tetap suci dan selamat sebagaimana sucinya cinta itu sendiri...

Mengasihimu, dikasihi...Menyayangimu, disayangi
Merindui dan dirindui...Saling mengerti di hati

Kisah....

KASIH duduk sendirian di hujung sudut perpustakaan.Tumpuan KASIH tidak terus ke buku. Fikiran KASIH menerawang ke tempat lain.Buntu memikirkan masalah yang menimpa.Apa yang pasti KASIH takkan sekali kali lari dari masalah itu.KASIH takkan mengaku kalah dengan perasaan sendiri.

Dari jauh CINTA yang duduk bertentangan dengan meja KASIH asyik memerhati gelagat KASIH.CINTA tahu waktu sebegini KASIH pasti akan menghabiskan masa di perpustakaan.Sudah lama CINTA meminati KASIH tapi CINTA tahu KASIH tidak mudah menerima CINTA.CINTA terus memerhati wajah KASIH menyayangi KASIH dalam diam.CINTA lantas sedar KASIH seakan menghadapi masalah besar.Wajah KASIH seceria selalu, bagai di rundung duka.Tiba-tiba CINTA terlihat kelibat KECEWA.

KECEWA menarik kerusi di sebelah KASIH.CINTA perhatikan saja gelagat KECEWA yang mengganggu KASIH.Nyata KASIH rimas dan kelihatan kurang selesa dengan kehadiran KECEWA.CINTA dapat lihat api kebencian di mata KASIH tapi apakan daya.CINTA hanya mampu melihat dari jauh.KECEWA memang berpengaruh.CINTA sedar KECEWA sudah lama meminati KASIH kalau tidak masakan KECEWA sering mengganggu KASIH.KASIH tetap tidak melayan KECEWA.dibiarkan KECEWA berlalu sepi.

Tidak lama selepas itu, kelihatan SEDIH sahabat KASIH menghampiri KASIH.Mereka mengajak KASIH keluar.CINTA bersedia untuk mengekori mereka.Hari ini CINTA pasti dan benar-benar yakin apa yang akan dilakukan.CINTA lekas mengejar mereka.

"KASIH..KASIH..KASIH.." tercungap-cungap CINTA mengejar KASIH menjerit nama KASIH."Boleh CINTA jumpa KASIH sebentar..?"KASIH mengangguk..

"Iya..ada apa yang boleh KASIH tolong CINTA?".Waaaaaaah..lembutnya suara KASIH.Jadi tidak hairanlah jika terlalu ramai yg ingin rapat dengan KASIH.

"KASIH, sudikah KASIH menerima CINTA?"

"Apa?CINTA bermimpikah?CINTA sedar tak apa yang CINTA katakan?KASIH minta maaf.Biar KASIH jelaskan.Andainya KASIH terima CINTA, kecewa pasti datang mengganggu CINTA dan KASIH.CINTA mungkin takkan mengerti tapi KASIH harap CINTA terima keputusan KASIH ni. KASIH minta maaf."KASIH ingin berlalu pergi.

"KASIH..KASIH..tunggu.Dengar apa yang CINTA ingin katakan pula.Beri CINTA peluang untuk buktikan pada KASIH.CINTA tahu KECEWA pasti akan melakukan sesuatu jika kita bersama tapi tolonglah CINTA.Berilah CINTA peluang.CINTA dah lama perhatikan KASIH.Dah lama menaruh hati pada KASIH.Tolonglah KASIH."

"hmm..CINTA..nanti KASIH fikirkan dulu ye.KASIH pergi dulu.SEDIH dah lama tunggu KASIH."

"CINTA tunggu jawapn KASIH.Tolong ye KASIH.Beri CINTA peluang.Tolong lah fikirkan.Berilah peluang utk kita lupakan tentang orang lain.Tolong ye."

CINTA memerhati KASIH berlalu pergi.

KASIH takkan mungkin menerima CINTA kerana KASIH tidak mahu KECEWA mengapa apakan CINTA.KASIH juga sedia tahu yang SEDIH meminati CINTA.Tak mungki KASIH ingin lihat sahabatnya SEDIH berduka lara.-B

"CINTA, maafkan KASIH.KASIH tak mungkin dapat menjadi yang terbaik untuk CINTA.KECEWA pasti akan membuatkan kita tidak senang bersama.Lagipun KASIH pasti CINTA tahu SEDIH sentiasa ingin mendampingi CINTA.Tak mungkin kita akan bahagia dan kita akan sentiasa rasa bersalah bila SEDIH melihat kita.Maafkan KASIH ya CINTA..


Sepi berlalu di hati CINTA.KASIH seolah-olah menafikan perasaan di dalam jiwanya.Bagi KASIH biarlah KASIH menunggu GEMBIRA yang entah bila akan muncul dalam hidupnya.GEMBIRA..kenapa kau menjauh..?

4 the rest of my life..best song..

I praise Allah for sending me you my love
You found your home and sail with me
And I`m here with you
Now let me let you know
You`ve opened my heart
I was always thinking that love was wrong
But everything was changed when you came along
OOOOO
And there is a couple words I want to say
Chorus:
For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you...loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I…I`ll be there for you

I know it deep in my heart
I feel so blessed when I think of you
And I ask Allah to bless all we do
You`re my wife and my friend and my strength
And I pray we`re together in Jannah
Now I find myself so strong
Everything changed when you came along
OOOO
And theres a couple word I want to say

*Repeat Chorus
I know that deep in my heart now that you`re here
Infront of me I strongly feel love
And I have no doubt
And I`m singing loud that I`ll love you eternally

Repeat Chorus
I know that deep in my heart..

Rahsia Lelaki Yang Wanita Perlu Tahu

1) Kenapa lelaki selalu kata nak telefon tapi takde pun?

Bila dia call maksudnya dia ambil berat; dia cintakan anda; inilah biasanya definisi cinta bagi wanita dalam hal ni.

Definisi lelaki pulak; bila aku kerja kuat dan ada pendapatan yang stabil, aku, pasangan dan keluarga aku akan hidup dengan selesa; semua ini sebab aku sayang, cinta dan ambil berat.

Kalau dia tak call pada masa yang dijanjikan, mungkin dia sibuk, terlupa atau anda boleh tuduh/kata atau rasa anda seolah-olah tak penting dalam hidup dia. Namun itu TIDAK bermakna dia tak cintakan anda!

2) Lelaki tak suka anda bersikap seperti seorang ibu.

Jangan layan lelaki macam budak kecik, jaga semua keperluan dia hingga ke perkara yang kecil-kecil. Banyak benda yang dia boleh buat sendiri dan anda boleh/perlu memberi sokongan untuknya melakukan sendiri.

Lelaki TAK perlukan seorang lagi ibu! Kalau anda bersikap seolah-olah ibu yang menjaga segalanya untuk dia, percayalah dia akan mula mencari cinta yang lain.

3) Perasaan harga diri lelaki antaranya datang dari kejayaannya dalam karier dan apa yang diusahakan.

Oleh itu, amat penting untuk anda memberikan masa, peluang dan ruang untuk dia bercakap tentang kejayaan dalam hidupnya, walaupun boring la pulak anda mendengarnya. Adanya anda sebagai seorang pendengar yang baik pada masa itu adalah satu signal yang menyatakan kepadanya bahawa; Anda adalah seorang yang mengambil berat, prihatin, seorang yang boleh berkongsi hidup bersama dirinya, seorang yang boleh diharapkan, anda seorang yang amat pengasih dan dia pasti selesa dan suka bersama anda!

4) Lelaki dan bola..

lelaki dan bola memang tidak dapat di pisahkan.. walaupon seorang lelaki itu tidak minat bermain bola, namun apabila musim bola melanda mereka akan menontonnya.. biarpon terpakse bangun pukul 3 pagi.. masa inilah diorang nk spend mase ngn rakan2....

Tinggal Kenangan...

hari ini aq dtwarkn ke sbuah instut yg xrmai org knal sgt..
aq pown xtw knape aq bley trtarik ngan institut ini..
pdhal aq tlah dtwrkn ke U yg lebih baik lg masa dpan nyer..
first day aq dtg ke cnie..aq xtw ape yg prlu dlakukn..
aq hanya mnunggu kwn aq yg lbih awl telah masuk ke cnie..
akhrnyer aq telah dbawa msuk ke klaz oleh pgawai di institut ini..
aq brkenalan ngan rmai kwan..bidang nie yg aq minat sejak di skola tknik lg..
hari2 aq ceria di sni..aq ada rmai kwan yg friendly..
xde yg smbong wlaupown dari mane asal dy..
bg kami sume sama..dtg tok bljr jew..
kelaz mggu prtama kami brkenalan..rmai yg dtg dri sluruh negara..
smpai mse PAI ustzh mgatakn yg kami smue prlu buat satu program..
program 2 dnmakan Minggu Palestin..aq dlntik sbgai pnolong aturcara..
dan ktua aq pula adlh member skelaz aq jgak..kami mmg rpat..
kami nie mlaz nk wt keje..xtw cm ne tp kalu time prjmpaan kami brdua hnya kaitkn keje kami kt org laen..
kami buat cm2 sbb nk cover keje yg spatot nyer kami buat..aq mnx maaf kpada ssiapa yg telah kami berdua kaitkn 2..hehe..dbawah kami trdpat ahli2 yg len..aq chat ngan sorg pmpuan yg aq hnye tw dy 2 bdk sme institut ngan aq..rupa2nyer dy 2 jgk ahli bwh aq..i2 lah kali prtama aq brtemu ngan pmpuan trsebut..pmpuan yg aq rse syg sgt..aq mgenali nyer sudah lebih 5bulan..aq msih ingt 1 Mei..hari pkerja..aq kuar ngan dy..aq tgok wyang ngan dy..dan hari 2 jgk aq couple ngan dy..1 Mei hari yg brmakne tok aq..aq sgt syg tarikh 2..tp apa kn daya jodoh hnye tuhan saje yg tahu..kte hnya dpat mrncang tp tuhan yg mnentukn nyer..aq telah brpisah ngan dy..dy kmbali kpada ex dy..aq xslahkn dy..cnta prtma nie kuat org ckap..aq hnye brserah pada tkdir..apa yg kuhrapkn aq akn berada diaty dy buat slamanyer suatu hari nanti..smpai skrang aq akn brharap kpadanyer..tp adkah dy pham erti syg i2??aq xrase dy pham sume 2..lagu bintang 14hari mrpekn lgu tema couple kami dlu..aq akn abadikn lgu ini smpai bila2..aq akn tetap mnunggu dy...........

Perkara Yang Lelaki Tak Suka...

1. Jangan ceritakan ada seorang lelaki yang diam-diam meminati anda, apalagi jika lelaki tersebut adalah teman lama anda atau dia.

2. Membenci ibunya? Cukup dengan menyimpan perasaan itu dlm hati saja. Meskipun si dia yg membuka cerita soal keburukan sang ibu. Jangan cuba-cuba menambah atau mengiyakannya. Bertindak tenang dan tutup mulut. Kalaupun hendak memberi komen, utarakan hal-hal yang positif dan neuteral sahaja.

3. Jangan menceritakan hal kecurangan yang pernah anda lakukan dibelakang dia. Hal ini akan meruntuhkan kepercayaan dia pada diri anda. Juga jangan sesekali memanjangkan cerita kecurangan dia terhadap anda. Tidak mustahil dia akan mengulanginya.

4. Jangan juga menceritakan bahawa sahabat anda mencurangi suaminya. Dia akan berfikir bahawa anda juga akan bertindak demikian. Dia mungkin akan meragui kesetiaan anda ataupun dia akan mengongkong diri anda atas sebab keselamatan hubungan dia dengan anda.

5. Jangan membuatnya patah semangat terhadap pekerjaan. Jika suatu hari dia mengeluh tentang bosnya yang bermasalah, berdirilah dipihaknya. Sokonglah dia dan bantunya mencari penyelesaian. Jangan terlalu mencampuri permasalahan tersebut. Cukup sekadar mendengar dan memberi pendapat. Dikhuatiri akan memudaratkan sekiranya anda cuba untuk masuk campur secara keterlaluan.

6. Bercerai adalah perkataan yang paling harus dihindari, walaupun anda benar-benar bertengkar hebat. Jika anda benar-benar tidak mahu berpisah darinya, buang kata-kata itu jauh-jauh.

7. Jika anda mempunyai pendapatan yang lebih besar darinya, jangan pernah menyinggung hal tersebut, apatah lagi menjadikan ia sebagai punca masalah.

8. Ghairah hidup anda tiba-tiba meningkat kerana bertemu dengan seorang teman lama atau seorang teman yang membuka hati anda. Jangan sesekali menceritakan hal ini pada pasangan anda. Biarkan hal itu berlalu dan anda nikmati sendiri tanpa melampaui batasan tatasusila. Yang penting, anda tidak akan merosakkan hubungan dengan pasangan hanya dengan keseronokan sementara.

Apesal.com

back to top